

הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק ///
סיפורו של שיאומי /// פרק שני/// מעצבים שעשו היסטוריה
הם ביקשו שינוי עדין
הוא הציע כמעט כלום
העולם הגיב בתדהמה
השחקנים:
קניה הארה (Kenya Hara) – מעצב יפני רגוע
מנהלי שיאומי – מחפשים עדכון קטן ללוגו
השנה:
2021
המקום:
בייג’ינג, סין
הרקע:
הלוגו של שיאומי נראה קצת מיושן. החברה פורחת, אבל הם רוצים להיראות יותר מודרניים. מורי נשכר.
מנכ”ל – אז, מה השינוי?
קניה – עיגלתי את הפינות.
מנכ”ל – וזהו?
קניה – כן. זה מרגיש פחות חד. יותר נעים לעין.
מנכ”ל – כמה זה עלה לנו?
קניה – 300,000 דולר.
מנכ”ל – …
העולם צחק. איך עיגול פינה עלה כמו פנטהאוז? אבל קניה לא נבהל.
הוא הסביר על זרימה, אנרגיה, רכות. עיצוב קטן, שגרם לכולם לדבר. וזה בעצם כל הסיפור.
ואם את עדיין בהלם- אז הנה כמה הסברים שהמעצב טרח להשאיר:
-
“Alive” – רוח חדשה ללוגו
המעצב קניה הארה הסביר שהשינוי הוא לא רק ויזואלי. זה
“לא רק שינוי צורה מריבוע לעיגול, אלא תמצית של הרוח הפנימית של שיאומי”
הוא תיאר שהלוגו החדש צריך לשקף תחושה של “חיות” – “Alive”, כלומר אנרגיה, גמישות ותנועה -
מ-ריבוע לעיגול – למה דווקא ככה?
הם ערכו מחקר מדוקדק: מבחינת עיצוב, צורות עגולות נחשבות לרכות, יותר נעימות לעין,
ויוצרות תחושת פתיחות, זרימה ואמון – לעומת פינות חדות שיכולות להרגיש קרות ונוקשות
השתמשו גם במתמטיקה: פיתחו 24 גרסאות “בין ריבוע לעיגול” (squircle)
ובחרו גרסה בשם N:3, כי היא הייצוג המדויק של האיזון הרצוי
על שיאומי:
שיאומי היא חברה סינית שהוקמה ב־2010.
היא התחילה בייצור טלפונים , והיום מייצרת גם מסכים, פלאפונים, מחשבים, רמקולים, שואבים רובוטיים, מצלמות ואפילו רכב חשמלי.
החברה מוכרת את המוצרים שלה ביותר מ־100 מדינות,
והיא נחשבת לאחת מהיצרניות הגדולות בעולם בתחום האלקטרוניקה לצרכן.
מה שמיוחד בה זה שהיא שמה דגש על מחירים נגישים בלי להתפשר על איכות ועיצוב.
אז כל מי שרשמה בפוסט הקודם של נייק:
“אז למה לשלם יקר על מיתוג?
נקשקש משהו וזהו… בלי ללמוד ובלי לעבוד…”
” אני בעד לכו לפי תחושות הלב, ובלי פילוסופיות מיותרות:)”
“זה נכון חלקית המסקנה פה, כי פעם המיתוגים לא היו כמו היום
כלומר- כל התהליך, הבידול, העיצוב לא היו.
זה שכאן זה הצליח זה מעולה, לא בהכרח שאם תקשקשי משהו או לפי הלב, המיתוג יתפוס..”
אז הנה פה, יש לנו מסקנה הפוכה לגמרי….
תגובות 5
המאמר משכנע, אבל קצת צרם לי שלקחת את שיאומי בתור דוגמא.
כשאצלנו בציבור החרדי השמור- ידוע שדעת הרבנים ממש נגד מכשירי שיאומי ודומיהם.
ויש הטוענים שהם גרועים אפילו יותר מכל מכשיר גדול! כי זה ממש סמראטפון רק בתחפושת מתעתעת…
והשיאומי לצערנו כבר הפיל חללים רבים (ותמימים!) שחשבו שיש להם מכשיר כשר, אך נפלו בו לבארות שחת…..
אמנם המאמר כתוב יפה ועשוי טוב, והנושא הוא הלוגו והעיצוב בלי קשר למוצריהם
אבל עצם המילה ‘שיאומי’ עושה כבר ריאקציה.
אשמח אם תקחו לתשומת לב
כמו שיכתבו על הלוגו של ‘אפל’
מסכימה איתך לגמרי ששיומי זה מכשיר מסריח כמו אייפון בקטן
אבל לא נראלי שיש בעיה להתפלסף על הלוגו
עדיין זה איפון וזה דוחה!
לא מתאים לסמארט גו כזה פוסט אנטישמי
עדיין זה איפון וזה דוחה!
לא מתאים לסמארט גו כזה פוסט אנטישמי
ttttt