צופות כעת באתר
13
מתעדכן כל דקה

הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק /// הסיפור מאחורי הלוגו של נייק ///

סיפורו של נייק /// פרק ראשון /// מעצבים שעשו היסטוריה

היא רק חיפשה השלמת הכנסה הוא רק רצה למכור נעליים ושניהם לא הבינו שהם מציירים היסטוריה

השחקנים:
קרולין דייווידסון – סטודנטית צעירה לעיצוב
פיל נייט – מרצה לספורט עם רעיון למותג

השנה:
1971

המקום:
אוניברסיטת פורטלנד, ארה”ב

הרקע:
פיל מקים את נייק וצריך לוגו. אין תקציב, אין חזון עיצובי. יש לו סטודנטית אחת זמינה ועט.

פיל – אני צריך לוגו. משהו שנראה מהיר. ריצה כזו. תנועה.
קרולין – אולי משהו שנראה כמו כנף?
פיל – זה קצת עקום. לא בטוח… אבל יאללה, נלך על זה.
קרולין – זה יעלה לך 35 דולר.
פיל – תעשי קבלה?

היא שלחה קובץ. הוא שלח צ’ק. אף אחד מהם לא חשב מה יצא מזה לטווח הארוך.
הלוגו של נייק נולד בין שיעור לעבודה. בלי ישיבת צוות. בלי מצגת. רק קו אחד, ותחושת בטן.

אבל זה לא נגמר שם. כמה שנים אחר כך, כשהמותג כבר הפך לאימפריה,
פיל נייט חזר אליה. הוא לא שכח. הוא נתן לה מתנה עם הלוגו שהיא עצמה עיצבה.
וגם… חבילת מניות. לא בתור בונוס. בתור הכרת תודה.
היום היא לא רק האישה שמאחורי הלוגו – היא גם חלק מהחברה שהוא מייצג.

נייק – היום

Nike היא אחת מחברות הספורט הגדולות והמשפיעות בעולם.
החברה נוסדה רשמית ב-1971, וממוקמת באורגון, ארה”ב.
הלוגו שלה, ה-Swoosh, הפך לאחד הסמלים המזוהים והנמכרים ביותר בתולדות המותגים.
נייק משווקת מוצרי ספורט, הלבשה, הנעלה, ציוד מקצועי וטכנולוגיות לבישה במאות מדינות.

החברה שווה כיום מעל 160 מיליארד דולר, ומעסיקה יותר מ-75,000 עובדים ברחבי העולם.
נייק מחזיקה גם במותגים נלווים כמו Converse ו-Jordan,
והלוגו שלה מופיע בכל מקום – ממגרשי כדורסל ועד מסלולי ריצה,
פרסומות, תצוגות אופנה ושיתופי פעולה עם האמנים והמעצבים הגדולים בעולם.

אם נייק התחילה מסקיצה ב-35 דולר …

אולי גם את תעשי היסטוריה?

תגובות 9

  1. אז למה לשלם יקר על מיתוג?
    נקשקש משהו וזהו…

    בלי ללמוד ובלי לעבוד…

  2. אני בעד
    לכו לפי תחושות הלב, ובלי פילוסופיות מיותרות:)

  3. ממש נכון!
    אהבתי גם שהוא זכר להחזיר לה במניות… נראה לי שזה די נדיר…
    אגב לחברה קוראים נייקי ולא נייק.
    תודה על הפוסט המהמם!

  4. שרי תודה פוסט מהמם!
    זה נכון חלקית המסקנה פה, כי פעם המיתוגים לא היו כמו היום
    כלומר- כל התהליך, הבידול, העיצוב לא היו.
    זה שכאן זה הצליח זה מעולה, לא בהכרח שאם תקשקשי משהו או לפי הלב, המיתוג יתפוס..

  5. בדיוק בגלל זה – הסיפור של נייק הוא סיפור, פשוט כי הוא הצליח.
    הייתה כאן סייעתא דשמיא (מצחיק להגיד את זה על גוי, אבל זו האמת) שרצתה שיצליחו, בלי סיבה אחרת.
    מיתוג דורש חשיבה, אסטרטגיה ובידול.
    וכמו שאמרה זו שלפני,
    פעם לא היו הרבה עסקים, היום העולם מוצף בעסקים ובמתחרים.
    לא מספיק שיהיה לנו מוצר טוב – צריך לדעת לספר סיפור נכון, לכוון את המסר, ולוודא שהלקוח מבין בדיוק למה לבחור דווקא בנו.
    זו דעתי בכל אופן.

  6. הי, נראה לי אתן גונבות לה את הפוסט הבא,
    חכו, יש סדר…😉

  7. מתיחסת לתגובה שעלתה פה
    “אהבתי גם שהוא זכר להחזיר לה במניות… נראה לי שזה די נדיר…”
    צוחקים על זה- שרואים שהוא לא ישראלי, למה ישראלי בחיים לא היה מוציא כסף שהוא לא צריך…

  8. ולגבי התגובה
    הי, נראה לי אתן גונבות לה את הפוסט הבא,
    אז לא.. הפסוט הבא על שיאומי גם סיפור מענין
    אבל הפעם הפוך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארזנו לך חבילת מתנות:)

רוצה להצטרף לניוז הכי שועט בעולם העיצוב?
הדרכות חינמיות, שיתופים והמוןן דרייב סופר מקדם, אלייך עד המייל.

לקבלת המתנה

מה חדש באתר?

פוסטים חדשים

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

רוצה לדעת
איפה הייתי בשבת?

השאירי מייל — ואשלח לך את ההמשך המפתיע ישירות לתיבה

מלאי כמה שיותר פרטים
כדי שנמצא עבורך את
המעצבת המושלמת

אין חובה למלאות את כל הפרטים
אך ככל שתתני יותר פרטים – נוכל להתאים לך מעצבת מדויקת יותר.

סמארט גובס

יש לי שאלה

מה הדרייב שלך?

אומנות/ יזמות/ אסטתיקה/ פרופקציוניזם/ סטייל/ יצירתיות/ טכנולוגיה?
10 שאלות קלילות – ותדעי בדיוק איזה דרייב מניע אותך בעיצוב.

הספירה לאחור בעיצומה – והזוכה תיחשף בעוד

ימים
שעות
דקות
שניות

רוצה להיות בין הראשונות לדעת?
השאירי מייל – ונעדכן אותך ברגע האמת

התחברות לאתר