צופות כעת באתר
13
מתעדכן כל דקה

איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך ///  איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך /// איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך ///

איך לזהות לקוחה בעייתית – לפני שהיא מזהה אותך

היא התקשרה בפעם הראשונה ביום חמישי,

דקה לפני כניסת שבת.

לא הכרתי את המספר, אבל עניתי.

זו הייתה טעות ראשונה.

“היי, את עושה לוגואים?”

מכאן התחיל אחד המקרים הקשים שחויתי בחיי.

היא אוהבת את הלוגו שעדיין לא עיצבתי,

ניסתי להגשים את החלום שנמצא בראש שלה,

אבל כנראה שהוא ממש בלתי מושג

או שבאמת יש מישהי שיכולה לשנות

את דעתה חמש פעמים תוך שיחה אחת.

 

אם את מעצבת גרפית, או עורכת וידאו,

הפוסט הזה, שנכתב בהמשך למונולוג הכאוב, שאם לא קראת הוא מחכה לך פה, 

הוא חובה בשבילך

 

אז איך מזהים לקוחה בעייתית עוד לפני שהיא אוכלת לך את הזמן,
ועוזבת אותך בלי לשלם:

(כל הציורים הנליווים נוצרו באמצעות לאונרדו)

1. הכל דחוף לה. גם הלוגו לעסק שעדיין לא קיים.

“אני צריכה את זה למחר בצהריים, לא, סליחה להיום בערב (עוד שעתיים)” –

לקוחה שדחופה בלי סיבה, תדחה אותך בלי סיבה. זה הרמז הראשון.

////

2. היא רוצה עיצוב ‘פשוט’, אבל עם חמישה צבעים, איור, טקסטים מחליפים וכמה אפקטים שיעשו “וואו”.

היא תגיד “משהו נקי” אבל תשלח לך השראה של פרסומת שלא מצליחים לקרא מרב אלמנטים.

ככל שהיא אומרת שזה פשוט – זה סימן שזה הולך להסתבך.

////

3. היא לא מבינה למה זה עולה כסף.

“מה, רק לשים תמונה וכיתוב, נכון?” –

לקוחה שלא מכירה את הערך של עבודה גרפית,

תעריך גם אותך בהתאם. וזה תמיד נגמר בביטול תשלום או בתוספות אינסופיות.

(כמה סיפורים אפשר לכתוב על זה…)

////

4. אין לה מושג מה היא רוצה – אבל היא יודעת שזה לא מה שעשית.

זה קלאסי. את שולחת סקיצה אחרי שעות של פרמייר או אפטר אפקטס,

והיא מגיבה: “זה לא זה. אבל קשה לי להסביר למה”.

////

5. היא שואלת אם את פנויה רק לדבר 5 דקות. כל יום.

לקוחה שתופסת אותך כל פעם ל-5 דקות,

היא בעצם משחילה אותך לשיחות אינסופיות שאי אפשר לחייב עליהן. גם לא באינדיזיין.

(לכאורה צריך פסיכולוג,

אבל את נמנעת לומר לה את זה מסיבות מובנות…)

////

6. היא אומרת לך איך לעצב.

“תעשי את הכיתוב באדום. לא, בעצם כחול. או תעשי שתי גרסאות ונראה” –

לקוחה שמנהלת את הפרויקט במקום לבקש עבודה,

לא באה לקבל שירות. היא באה לשגע אותך.

////

7. היא מערבת את כל המשפחה.

“גיסתי ממש מבינה בעיצוב והיא אמרה שורוד לא הולך עם ירוק”

“הבת שלי הקטנה (בת שנתיים) אמרה שכדאי לעשות את זה בפונט אחר “–

ברגע שתשמעי: בחרה שלי/ אמא שלי /השכנה שלי תדעי שכדאי לסיים.

אז מה עושים?

  • מנסחים חוזה ברור עם גבולות, שלבים ותשלומים.
  • לומדים להגיד “אני לא הכתובת לזה” – באלגנטיות.
  • מזהים מראש את הנורות האדומות ולפעמים פשוט אומרים: לא.

 

ועכשיו אני שואלת אותך: קרה לך פעם שזיהית באיחור שהיא בעייתית? איך זה נגמר?

 

עד כאן לבנתיים, מקוה שנהנת… אל שתכחי לשתף אותי בתבונות!!!

תגובות 9

  1. ואו ואו ואו כמה שזה נכון וזה עצוב שכך
    הלקוחות האלו שלא נותנות מנוחה
    פוסט מהמם והאיורים האלו חמודים ממש

  2. מצחיק מרוב שעצוב…
    אחותי הפנתה אלי אחת כזו לאחרונה אבל ציינה במה מדובר…
    עבדתי איתה קשוח, עם חוזה מוגדר ועם מקדמה מראש
    אבל עדיין – הסחחחחחחחחבת מצידה, אחרי שאמרה שדחוף לה נורא
    לא נגמרתתתת
    וכל טלפון של בירור קצרצר הופך לשיח באורך בלתי נגמר (מצידה. אני שותקת:) ומה נעשה, אין לה מייל אז חייב בטלפ’)
    השאלות חסרות ההבנה בעיצוב (ואם אני מורידה 3 מילים מהקופי כמה ירד במחיר?)
    הדמיונות (ראיתי מודעה מהממת שאני רוצה ממש כזה אבל אני לא יודעת של מי היה הפרסום ואני לא בדיוק זוכרת איך זה היה נראה…)
    והבקשות המוגזמות (אין לי גישה למייל אז אולי תקלידי לי ותקריאי לי? או שיש לך פקס?)

  3. קרה ועדיין קורה לצערי הרב:( המשך הזמן לומדים איך להתנהל אבל זה עוזר עד למקרה הבא….
    אבל על כל לקוחה בעייתית יש המון מהממות ומפרגנות ב”ה!

  4. קרה, קורה, מקווה שלא יקרה….
    אני כבר כמה חודשים עם לקוחה כזו:(

  5. חחח
    פשוט התענגתי
    אני פשוט למדתי- כל האלה שאומרות לי אני צריכה משהו פשוט – (העיקר שיהיה זול..)
    עוד לפני שהן גומרות את המשפט אני כבר אומרת להן, טוב זה לא אני מצטערת אני לא עושה דברים פשוטים
    וחוסכת לעצמי המון עוגמת נפש, עצבים, תחושת פראיריות וניצול, זמן וכדומה..
    אני פשוט מונעת את הבעיה לפני שהיא מתחילה
    ושלא תחשבו- ככה התחלתי- חוויתי על בשרי עד שקלטתי..
    אין עניין להרוס את השם שלך בעריכה וכל מה שלא יהיה- את עושה דברים על רמה, ולא מורידה את הרף של העבודות שלך כדי לעמוד ברף של התקציב של הלקוחה
    הכלל הזה של הלקוחות שלא מבינות למה זה בכלל עולה כסף- יואוו-
    עלתה על כולנה חברה שלי שרצתה שאני אערוך מצגת לגן של אמא שלה- היא אומרת לי: רק לחבר הסרטות ותמונות מכל השנה ומנגינות וכו’.. לא משהו מסובך שאמור לקחת זמן, אולי היא תשלם לך משהו סמלי או תביא לך חבילת שוקולד, כאילו בשיא הרצינות! נפנפתי אותה למישהי אחרת שהיא הפנתה אותה למישהי אחרת (בסוף לא היה מצגת לגן, מוזר למה הרי זה כל כך פשוט וקל?!)
    בהצלחה לכן!

  6. נמי לא בכל שלב בחיים יש לך את הפריווילגיה לנפנף לקוחות כשלחוץ לך את מקבלת מה שזה מי שזה ומתפללת שיהיה בסדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארזנו לך חבילת מתנות:)

רוצה להצטרף לניוז הכי שועט בעולם העיצוב?
הדרכות חינמיות, שיתופים והמוןן דרייב סופר מקדם, אלייך עד המייל.

לקבלת המתנה

מה חדש באתר?

פוסטים חדשים

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

מה הדרייב שלך?

אומנות/ יזמות/ אסטתיקה/ פרופקציוניזם/ סטייל/ יצירתיות/ טכנולוגיה?
10 שאלות קלילות – ותדעי בדיוק איזה דרייב מניע אותך בעיצוב.

הספירה לאחור בעיצומה – והזוכה תיחשף בעוד

ימים
שעות
דקות
שניות

רוצה להיות בין הראשונות לדעת?
השאירי מייל – ונעדכן אותך ברגע האמת

רוצה לדעת
איפה הייתי בשבת?

השאירי מייל — ואשלח לך את ההמשך המפתיע ישירות לתיבה

מלאי כמה שיותר פרטים
כדי שנמצא עבורך את
המעצבת המושלמת

אין חובה למלאות את כל הפרטים
אך ככל שתתני יותר פרטים – נוכל להתאים לך מעצבת מדויקת יותר.

סמארט גובס

יש לי שאלה

התחברות לאתר