
מילון אפטריסטיות: כל המילים, הקיצורים, והמונחים שאת חייבת להכיר כדי להרגיש בבית /// מילון אפטריסטיות: כל המילים, הקיצורים, והמונחים שאת חייבת להכיר כדי להרגיש בבית ///מילון אפטריסטיות: כל המילים, הקיצורים, והמונחים שאת חייבת להכיר כדי להרגיש בבית ///מילון אפטריסטיות: כל המילים, הקיצורים, והמונחים שאת חייבת להכיר כדי להרגיש בבית ///מילון אפטריסטיות: כל המילים, הקיצורים, והמונחים שאת חייבת להכיר כדי להרגיש בבית ///מילון אפטריסטיות: כל המילים, הקיצורים, והמונחים שאת חייבת להכיר כדי להרגיש בבית ///
יסודות
1. Composition (Comp) — הסצנה או הבמה שלך באפטר, בה מתבצעת האנימציה.
2. Layer — שכבה אחת בפרויקט, יכולה להיות טקסט, תמונה, וידאו.
3. Timeline — ציר הזמן של הקומפוזיציה, בו מתבצעות כל הפעולות.
4. Playhead — הסמן שמראה את המיקום הנוכחי בזמן בתוך ה-Timeline.
5. Keyframe — נקודת שליטה בזמן שמשנה ערך מסוים ליצירת אנימציה.
6. Opacity — שליטה בשקיפות של שכבה, בין 0 ל-100 אחוז.
7. Scale — גודל השכבה, שינוי פרופורציונלי של מימדים.
8. Position — מיקום השכבה בציר X ו-Y (ואם היא 3D (תלת מימד) גם בציר Z).
9. Rotation — סיבוב השכבה סביב נקודת העוגן.
10. Anchor Point — נקודה שממנה מתבצעת סיבוב, קנה מידה ושאר אנימציות.
גרפיקה ושכבות
11. Mask — חיתוך של שכבה בצורת צורה מוגדרת.
12. Solid Layer — שכבת צבע מלאה שניתן להשתמש בה כרקע או בסיס לאפקט.
13. Shape Layer — שכבת וקטור עם אפשרויות גרפיקה מתקדמות.
14. Text Layer — שכבה שמכילה טקסט עריך להנפשה ועיצוב.
15. Adjustment Layer — שכבה מיוחדת שמפעילה אפקטים על כל מה שמתחת.
16. Precomp — קומפוזיציה בתוך קומפוזיציה, מארגנת שכבות מורכבות.
17. Blend Mode — שיטת שילוב שכבה עם מה שמתחתיה (כמו Multiply).
18. Track Matte — שימוש בשכבה אחרת למסיכה של שכבה קיימת.
19. Alpha Channel — ערוץ שקובע שקיפות.
20. Luma Matte — מסיכה שמבוססת על בהירות של שכבה אחרת.
שליטה וניהול
21. Parenting — חיבור שכבה אחת לשנייה כך שהיא תלך אחריה.
22. Null Object — שכבה ריקה המשמשת לשליטה על שכבות אחרות.
23. Marker — סימון נקודה חשובה על ציר הזמן.
24. Snapping — יישור אוטומטי של שכבות זו לזו או לנקודות זמן.
25. Work Area — האזור המוגדר לרינדור או תצוגה בפרויקט.
26. Pick Whip — כלי לחיבור בין פרמטרים עם אקספרשן.
27. Expression Controls — סט אפקטים לשליטה חיצונית על שכבות.
28. Slider Control — שליטה נוחה בערכים דרך כפתור משתנה.
29. Color Control — שליטה בצבע בצורה דינמית.
30. Expression — קוד קצר שמוסיף פונקציונליות ואוטומציה.
זמן ואנימציה
31. Ease In / Out — האצה והאטה חלקה של תנועה.
32. Graph Editor — עורך גרפי לקצב ותזמון מדויק של אנימציה.
33. Wiggle Expression — אקספרשן שגורם לתזוזה רנדומלית של ערך.
34. Time Remapping — שליטה מלאה על זמן השכבה – להאיץ, להקפיא או להחזיר אחורה.
35. Posterize Time — הפחתת מספר הפריימים לשנייה לשכבה ספציפית.
36. Time Stretch — הארכה או קיצור משך השכבה.
37. Motion Blur — טשטוש תנועה שמוסיף ריאליזם.
38. Frame Rate (FPS) — מספר הפריימים לשנייה.
39. Preview — תצוגה מוקדמת של מה שיצרת מבלי לרנדר.
40. Resolution — איכות התצוגה בזמן העבודה (לא בהכרח בעת היצוא).
תלת־ממד ורינדור
41. Camera Layer — מצלמה וירטואלית לשליטה בפרספקטיבה בתלת־ממד.
42. Light Layer — תאורה דיגיטלית שמייצרת צל ואור בשכבות 3D.
43. 3D Layer — שכבה שפועלת במרחב תלת־ממדי.
44. Z-Depth — מיקום שכבות בציר העומק (Z).
45. Motion Tile — שכפול גבולות שכבה ליצירת אפקט המשכיות.
46. CC RepeTile — הרחבת גבולות שכבה מעבר לגבולות המקוריים.
47. CC Bend It — עיקול שכבה בצורה מדורגת.
48. Render Queue — התור והמקום בו קובעים מה לרנדר ואיך.
49. Media Encoder — תוכנה חיצונית לרינדור בפורמטים שונים.
50. Render — ייצוא הקובץ הסופי מהפרויקט שלך.
הדרכות, שיתופים והמוןן דרייב סופר מקדם, אלייך עד המייל
Created by Rutish & Zehavi Akler
אומנות/ יזמות/ אסטתיקה/ פרופקציוניזם/ סטייל/ יצירתיות/ טכנולוגיה?
10 שאלות קלילות – ותדעי בדיוק איזה דרייב מניע אותך בעיצוב.