צופות כעת באתר
13
מתעדכן כל דקה

“היא אמרה לי ‘אין תקציב’, ופתאום מצאתי את עצמי מציעה 150 ש״ח על קליפ שלם. לא עוד” שו”ת בתמחור

השאלה של תמר

שלום, רכזת חברתית של סמינר די חדש שאלה אותי האם אוכל לערוך לה קליפ/ים למחנה

כמובן שאמרתי לה בשמחה ואחזיר לה תשובה לגבי מחיר.
אני לא יודעת כמה לקחת?
אם אני אקח הרבה היא תלך למישהי אחרת, כי אין לה הרבה תקציב (לכן היא הולכת למתחילות)
אני סיימתי ללמוד, ומידי פעם עושה לאנשים בחינם או בסכום סימלי
(עשיתי קליפ בסמינר שלי לערב הורים, קליפ בת מצוה לבית ספר, קליפ תדמית לעסק ועוד…)
לפי המחירון שלך, שעזר לי ברמות!!!!!
מתחילה לוקחת  180 לדקה עבור מצגת תוכן
(בתקווה שהבנתי שזה קליפים באפטר כמו הימנונים וכו’ )
השאלה אם היא תרד ממני מיד או שאם אציע פחות אני יהיה פראיירית.
נ.ב.
עשיתי פעם לוגו למישהי ב-150 והייתי פראיירית!!!
פחדתי להגיד סכום גבוה אז אמרתי 150 ואז היא מיד אמרה מה מישהי אחרת אמרה לי 400
וזה היה החמצה!!
אני אשמח שתעזרי לי! אני שואלת אותך כי אני מאאאאד אוהבת את הטיפים שלך
ורק מחכה להם אני מחכימה ממך המון ושומעת הרבה שממליצות עליך!
תודה רבה!

כמה לקחת על קליפ למחנה? השאלה שחוזרת על עצמה

היי תמר,

הסיטואציה שתיארת – כל כך מוכרת.
כמעט כל עורכת מתחילה מוצאת את עצמה בדיוק שם:
רכזת סמינר שולחת הודעה נלהבת –
“את יכולה אולי לערוך לנו קליפ למחנה?”
ואת מתרגשת, מתלהבת – ואז שואלת את עצמה:
כמה לבקש?

מצד אחד – את רוצה להגיד סכום מכובד, שמכבד גם אותך.
מצד שני – את יודעת שאין לה תקציב רציני (כי היא פונה לחדשות).
ומצד שלישי – את לא רוצה לצאת פראיירית.
(כמו בסיפור הלוגו שהבאת)

אז מה עושים?

האמת? אין תשובה אחת נכונה.
בהתחלה כן יש מקום לגמישות – זו תקופה של צמיחה, התנסות, צבירת ביטחון וניסיון.


אבל – וזו נקודה חשובה:
גם כשאת גמישה – תעשי את זה מתוך החלטה, לא מתוך פחד.
לא כי את לא שווה.
לא כי את “רק מתחילה”.
אלא כי את בוחרת לתת מחיר נמוך כדי לצבור וותק נסיון ועבודות.

הטיפים שלי לתמחור (גם כשאת בתחילת הדרך)

  1. תני טווח, לא סכום בודד.
    לדוגמה: “בדרך כלל קליפ כזה עולה בין 130–180 ש”ח לדקה, תלוי בהיקף וההשקעה”.

  2. תסבירי מה את כוללת.
    שתדע שהיא לא מקבלת רק “מצגת”, אלא עבודה מושקעת עם אפטר, טקסטים מותאמים, סינכרון למוזיקה, עיצוב וכו.

  3. בידול ממי שגובות פחות.
    מישהי יכולה להציע 70 ש”ח לדקה – אבל היא תעבוד בפאוארפוינט…
    את מציעה קליפ מקצועי.

  4. תני הנחה מתוך בחירה, לא מתוך לחץ.
    רוצה לפרגן? מצוין. תגידי:
    “בגלל שאני אוהבת את הסמינר/ ארגון, אני יכולה לתת לכן מחיר של 140 לדקה במקום 180. בתנאי ש…”

  5. ותזכרי – את לא קופאית, את יוצרת.
    וזה הבדל מהותי. יצירה אי אפשר לשים עליה תג מחיר נמוך מדי.
    היא דורשת זמן, אנרגיה, רגש, וכישרון.

לסיום – מילה אישית

תמר יקרה,
אל תתני לפחד מה”לא” לעצור אותך מלהגיד “כן”.

להפך – לפעמים כשמישהי אומרת “לא” כי המחיר שלך גבוה לה,
זה לא סימן שנכשלת. זה סימן שהיא לא לקוחה שלך.


כי לקוחות שבאמת מעריכות יצירה, עבודה מקצועית ויחס אישי –
לא נבהלות ממחיר הוגן. הן מבינות אותו. הן רוצות אותו.

אז כן – גם כשמישהי אומרת לא, אולי בעצם היא עוזרת לך לפנות מקום
למישהי שאומרת לך – כן, בדיוק בגלל מי שאת.

בהצלחה ענקית
שרי

אם אהבת, סמני לייק, אם יש לך גם שאלה, תוכלי לכתוב אותה בתגובות ואשתדל בעז”ה להתיחס אליה בפוסט הבא

תגובות 8

  1. מהמם!
    ממש נכון!
    רק רוצה להעיר,
    שמתחילה לא יכולה לקחת 180 ש”ח לדקה למצגת תוכן
    המחיר למתחילה הוא בסביבות 100 לדקה…

  2. כמה מומלץ לקחת ללוגו של ממש מתחילה רק לוגו ללא שפה עיצובית…?

  3. כמה כדאי לי לקחת ללוגו פשוט כמו אפילו למזכרות, בת מצווה וכו?
    אשמח לדעת מה המחיר בשוק…

  4. צודקת!
    אבל מה אם יש כ”כ הרבה שמוכנות לקחת מחיר זול וגם מוצלחות,
    ואז אף אחד לא מגיע אלי…..

  5. קרה גם לי…
    אבל יש להבדיל. לי הודיעו מראש שאין שום תקציב… שומכלום… ובגלל שזה חברות שלי אמרתי למה לא.
    אז עבדתי על קליפ (תצחקו, אבל אני עובדת על פאוור פוינט ומובי מייקר במקביל:)) המווווווון זמן, ולא ישנתי שני לילות, ורק הייתי כל הזמן בלחץ, וזה היה קובץ ארוך ולקח הרבה זמן לשמור ולהעלות למייל ו—
    וקיבלתי סכום שהוא בדיחה. ממש, אבל. (פחות מ300 ש”ח) ואפילו שידעתי מראש שאני אקבל כזה סכום, ידעתי- וכאבתי. כי הרגשתי שאני לא מקבלת תגמול ראוי בכלל לכל שעות חוסר השינה שלי.
    מה אומרות?…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ארזנו לך חבילת מתנות:)

רוצה להצטרף לניוז הכי שועט בעולם העיצוב?
הדרכות חינמיות, שיתופים והמוןן דרייב סופר מקדם, אלייך עד המייל.

לקבלת המתנה

מה חדש באתר?

פוסטים חדשים

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

מה הדרייב שלך?

אומנות/ יזמות/ אסטתיקה/ פרופקציוניזם/ סטייל/ יצירתיות/ טכנולוגיה?
10 שאלות קלילות – ותדעי בדיוק איזה דרייב מניע אותך בעיצוב.

הספירה לאחור בעיצומה – והזוכה תיחשף בעוד

ימים
שעות
דקות
שניות

רוצה להיות בין הראשונות לדעת?
השאירי מייל – ונעדכן אותך ברגע האמת

רוצה לדעת
איפה הייתי בשבת?

השאירי מייל — ואשלח לך את ההמשך המפתיע ישירות לתיבה

מלאי כמה שיותר פרטים
כדי שנמצא עבורך את
המעצבת המושלמת

אין חובה למלאות את כל הפרטים
אך ככל שתתני יותר פרטים – נוכל להתאים לך מעצבת מדויקת יותר.

סמארט גובס

יש לי שאלה

התחברות לאתר